صدر اعظم آلمان از مردم کشورش خواست خود را برای سالی سخت آماده کنند
ارسالی صمیمی ارسالی صمیمی

 

برلین - صدر اعظم آلمان در پیام خود به مناسبت فرارسیدن سال نو میلادی، سال 2013 را به مراتب سخت تر از سال رو به پایان پیش بینی کرد و از مردم کشورش خواست با صبر و بردباری خود را برای مقابله با سختی ها آماده کنند.

 به نقل از پایگاه خبری دولت آلمان،ˈآنگلا مرکلˈ در این پیام تلویزیونی که قرار است دوشنبه شب از شبکه سراسری پخش شود،گفت: من به این واقف هستم که بسیاری از مردم کشورم با نگرانی به سال جدید نگاه می کنند اما واقعیت این است که وضعیت اقتصادی در سال آینده سخت از این که هست خواهد بود.

صدراعظم آلمان دربخش دیگری از سخنان خود،با اشاره به بحران بدهی ها و مشکلات اقتصادی ناشی از آن در اروپا،گفت: اصلاحاتی که برای اجرا و مقابله با بحران مالی در اروپا تصویب کردیم،تاثیر خود را بر جای گذاشته است اما ما همچنان نیاز به صبر و تحمل داریم تا به نتیجه مطلوب برسیم.

مرکل با بیان اینکه بحران اقتصادی هنوز به طور کامل رفع نشده است،گفت: ما در سطح بین المللی بایستی اقدامات بیشتر و هماهنگ تری انجام دهیم تا نظارت بهتری بر بازارهای مالی بین المللی داشته باشیم و بتوانیم به طور کامل بر بحران اقتصادی موجود غلبه کنیم.

وی افزود: جهان هنوز به حد کافی از بحران مالی نابود کننده سال 2008 درس عبرت نگرفته است و هرگز نباید اجازه دهیم که یک چنین بی مسوولیتی،دوباره تکرار شود.

مرکل که در سال 2013 انتخابات ملی پارلمانی را پیش رو دارد و امیدوار است تا با کسب رای اعتماد دوباره از مردم برای سومین بار ریاست دولت آلمان را برعهده داشته باشد،مدعی شد که با اجرای سیاست های اشتغال زایی طی سال های گذشته،میزان بیکاری کشورش در پائین ترین سطح نسبت به دیگر کشورهای اروپایی قرار دارد.

برغم اینکه آلمان به عنوان دارنده مقام اول اقتصاد اروپا،در مقایسه با دیگر کشورهای این قاره از نظر اقتصادی در وضعیت بهتری قرار دارد،اما همه کارشناسان اقتصادی بر این حقیقت اعتراف می کنند که بحران مالی اخیر اثرات خود را در این کشور نیز برجای نهاده است.

براساس آمارها،رشد تولید ناخالص داخلی آلمان در سه ماهه سوم سال جاری رقم 0.2% را نشان می دهد، در حالیکه این رقم در سه ماهه پیش از آن 0.3% و در سه ماهۀ اول 0.5% بوده است.

صاحبنظران اقتصادی،پیش بینی کرده اند که تولید ناخالص داخلی آلمان در سه ماهه آخرسال نیز با کاهش روبرو خواهد بود.

براساس آمار ارائه شده از سوی بانک فدرال آلمان،این کشور به عنوان اقتصاد اول اروپا با کاهش رشد اقتصادی روبروست و این وضعیت می تواند زمینه های بحران اقتصادی باشد به همین خاطر برای اقتصاد این کشور در سال 2013 رکود و همچنین رشد 0.4 درصدی در تولید ناخالص داخلی را پیش بینی کرده است.


December 31st, 2012


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
مسایل بین المللی